هر روز مصرف یک سیب پزشک را دور می کند - واقعیت یا داستان؟

این مقاله نگاه دقیق تری به این موضوع دارد که آیا خوردن روزانه یک عدد سیب می تواند به دور نگه داشتن پزشک کمک کند؟

 فواید سلامتی

سیب با مزایای زیادی همراه است که می تواند به ارتقا سلامت درازمدت کمک کند.

 بسیار مقوی

سیب دارای مواد مغذی مهمی از جمله فیبر، ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است.

 یک سیب متوسط مواد مغذی زیر را تامین می کند:

 کالری: 95

کربوهیدرات: 25 گرم

فیبر: 4.5 گرم

ویتامین C: 9٪ ارزش روزانه (DV)

مس: 5٪ DV

پتاسیم: 4٪ DV

ویتامین K: 3٪ DV

به طور خاص ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان برای خنثی سازی ترکیبات مضر شناخته شده به عنوان رادیکال های آزاد عمل می کند و از بیماری محافظت می کند.

سیب همچنین منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها مانند کوئرستین، اسید کافئیک و اپی کاتچین است.

از سلامت قلب پشتیبانی می کند

مطالعات نشان می دهد که خوردن سیب بیشتر می تواند با خطر کمتری از چندین بیماری مزمن از جمله بیماری قلبی همراه باشد.

در حقیقت یک مطالعه بر روی بیش از 20،000 بزرگسال نشان داد که مصرف مقادیر بیشتری میوه و سبزیجات گوشت سفید از جمله سیب با کاهش خطر سکته مغزی مرتبط است.

این ممکن است به دلیل وجود فلاونوئیدهای موجود در سیب باشد، ترکیباتی که ثابت شده است التهاب را کاهش می دهند و از سلامت قلب محافظت می کنند.

سیب همچنین دارای فیبر محلول است که ممکن است به کاهش فشار خون و سطح کلسترول کمک کند، هر دو از عوامل خطر بیماری های قلبی هستند.

حاوی ترکیبات مقابله با سرطان است

سیب حاوی ترکیبات مختلفی از جمله آنتی اکسیدان ها و فلاونوئیدها است که می تواند از تشکیل سرطان جلوگیری کند.

بر اساس یک بررسی از 41 مطالعه مصرف مقدار بیشتری سیب با کاهش خطر ابتلا به سرطان ریه همراه بوده است.

یافته های علمی دیگر حاکی از اینکه خوردن سیب بیشتر با خطر کمتر سرطان روده بزرگ مرتبط است.

تحقیقات زیادی نشان می دهد که یک رژیم غذایی غنی از میوه ها و سبزیجات می تواند در برابر سرطان معده، روده بزرگ، ریه ها، حفره دهان و مری محافظت کند.

با این حال تحقیقات بیشتری برای ارزیابی اثرات بالقوه ضد سرطانی سیب و تعیین اینکه آیا فاکتورهای دیگری در آن دخیل هستند، لازم است.

سایر فواید سلامتی سیب

سیب همچنین با چندین مزیت دیگر سلامتی مرتبط است که می تواند به دور نگه داشتن پزشک کمک کند:

با مصرف سیب از کاهش وزن حمایت کنید. به دلیل محتوای فیبر نشان داده شده است که سیب باعث احساس سیری، کاهش کالری دریافتی و کاهش وزن می شود.

با مصرف سیب سلامت استخوان را بهبود ببخشید. مطالعات انسانی و حیوانی نشان داده است که خوردن مقدار بیشتری میوه می تواند با افزایش تراکم مواد معدنی استخوان و کاهش خطر پوکی استخوان همراه باشد.

با مصرف سیب عملکرد مغز را ارتقا دهید. مطالعات حیوانی نشان می دهد که خوردن سیب می تواند به کاهش استرس اکسیداتیو و همینطور از افت روانی و علائم کند پیری جلوگیری کند.

با مصرف سیب بدن خود را در برابر آسم محافظت کنید. مطالعات نشان می دهد که افزایش مصرف سیب ممکن است با کاهش خطر آسم مرتبط باشد.

با مصرف سیب خطر دیابت را کاهش دهید. طبق یک بررسی علمی خوردن یک عدد سیب در روز با 28 درصد کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در مقایسه با عدم خوردن سیب همراه بوده است.

خلاصه

سیب بسیار مغذی است و فواید زیادی برای سلامتی از جمله بهبود سلامت قلب و کاهش خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان همراه است.

 خوردن مقدار زیادی سیب در هر روز می تواند به مشکلات گوارشی کمک کند.

سیب سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها و در عین حال یک افزودنی عالی برای رژیم غذایی است و فوایدزیادی برای سلامتی بدن شما دارد.

Enjoyed this article? Stay informed by joining our newsletter!

نظرات

You must be logged in to post a comment.

About Author